divendres, 21 de gener del 2011

ENIGMA: UNES XIFRES MOLT ORDENADES


Estava malalta a casa, sense poder eixir al carrer i m'avorria.
Se'm va ocórrer agafar les deu xifres del nostre sistema decimal i jugar a veure de quantes formes les podia ordenar.
Primer les vaig ordenar seguint el criteri de més menuda a més gran.
0,1,2,3,4,5,6,7,8,9

Després, seguint el criteri de la xifra que més m'agrada a la que menys.
4,5,2,8,1,0,9,7,3,6

Després, seguint el criteri primer els parells de més gran a més menut i després els imparells de més menut a més gran.
8,6,4,2,0,1,3,5,7,9

I així de moltes i moltes maneres diferents.

Quin criteri vaig seguir per a quedaren així?

5-2-8-9-4-7-6-3-1-0



Ja,ja,ja, penseu, penseu !!


LA RESPOSTA JA LA TENIU EN 




COMENTARIS

8 comentaris:

8Nerea ha dit...

Jo crec que es:

Cinc menys dos, menys huit...

8Nerea ha dit...

¿Potser al atzar?

8Nerea ha dit...

¿Enri estás millor?¿Qué t'ha passat?¿Quan vas a vindre al cole?
Perdó per preguntar tantes coses...

alejandra ha dit...

el criteri va ser saltegant

alejanda6 ha dit...

enri yo et sugerisc un enigma:
una bruixa pert la seva granera i niavia un graner en moltes agraneres. com sap la bruixa quina es la seua?

alejandra6 ha dit...

enri que fas yo asi intentant adivinar el enigma

angela 13 ha dit...

mes o menys el orde del dibuix, que estan corelatius, menys el 5, el 1 i el 0.angela 13

Enri ha dit...

Per resoldre l'enigma, només hem d' escriure les xifres en lletra: cinc, dos, huit, quatre etc.
Després les he ordenades per ordre alfabètic. I ja està. No era tan difícil eh?